Přidat vinaře

Úvod > Tipy na cyklistiku s dětmi > Z Mikulova na Novosedly a kolem přehrady

Z Mikulova na Novosedly a kolem přehrady

(varianty: 34 km, 48 km)

Zázemí v Mikulově najdete celkem snadno. Nejvíce se nám osvědčil hotel Templ a penzion Baltazar.

Na cestu vyražte z Mikulova po cyklotrase č. 41 (Moravská vinná/Mikulovská) směrem Nový Přerov (asi 11 km), cestou lze zastavit na pěkném dětském hřišti v Březí (bývala tam i velká hromada písku, což děti jistě ocení). Výjezd z Mikulova není nijak úchvatný, pak ale jedete kolem trati a před Novým Přerovem, kde je první malý kopec, i vinicemi.

V Novém Přerově odbočte doprava na cyklotrasu č. 4 a po 4 km dorazíte do Novosedel. Zde doporučuji zastávku na oběd ve Vinařství Kovacs. Provozují výbornou restauraci, která v poledne nabízí cenově výhodné a chutné menu (např. brokolicové menu), děti uvítají pískoviště. Samozřejmostí je možnost ochutnávky vín. Než odjedete, stavte se ještě ve Víno Marcinčák, kde můžete v ochutnávce pokračovat.

Dále vyražte podél Dunajovských kopců po Jantarové stezce směrem na Brod nad Dyjí (6 km). Zde je důležité učinit rozhodnutí - lze se vracet do Mikulova přes Dolní Dunajovice, Pernou (zkuste zastavit u Vinařství Popela) a Bavory (zde nevynechejte Vinařství Kovacs) mimo značené cyklotrasy, nebo pokračovat na Pasohlávky, Ivaň, Strachotín, Dolní a Horní Věstonice, Pernou (po trase č. 5174) a Bavory (již neznačeno). První trasu odhaduji na ještě 13 km, druhou na 27 km. Z Bavor do Mikulova to je přes kopec, tak šetřete poslední síly na závěr trasy. V Dolních Věstonicích doporučuji restauraci Hájovna (točil se zde i film Bobule). Pokud se budete kochat pohledem na přehradu při jízdě na kole, nepouštějte se řidítek; občas jsou v asfaltce výmoly a snadno pak sletíte z kola;-)